Newspoint, firma monitorująca media, wyszukał i przeanalizował materiały internetowe, na temat kandydatów na prezydenta w ostatnim miesiącu (1-29 lutego), które pojawiły się w kontekście nadchodzących wyborów. W trakcie tego pomiaru szeroko komentowane były inauguracyjne konwencje wyborcze pretendentów o najwyższy urząd w państwie, stąd internauci chętnie wyrażali swoje opinie nad obecną kampanią wyborczą.

Za sprawą ważnych dla kraju wydarzeń, czyli działań rządu w sprawie epidemii koronawirusa i decyzji o dotacji dla telewizji publicznej, najczęściej wzmiankowanym politykiem w wyścigu o fotel prezydenta był Andrzej Duda. Opinie na temat obecnego prezydenta w badanym okresie stanowiły 41% wszystkich informacji, które pojawiły się w kontekście trwającej kampanii. Dużo pisało się także o kontrkandydatce z Kolacji Obywatelskiej Małgorzacie Kidawie – Błońskiej (23%). Pozostali kandydaci absorbowali istotnie mniej uwagi polskich internautów. Trzecim najczęściej komentowanym politykiem był Robert Biedroń (10%) a tuż za nim uplasowali się Władysław Kosiniak – Kamysz z PSL (9%), Krzysztof Bosak (9%) oraz Szymon Hołownia (8%).

Biorąc pod uwagę współczynnik popularności, czyli rodzaj zaangażowania fanów mierzony liczbą polubień, komentarzy i udostępnień wpisów odnoszących się do danego kandydata najlepiej wypadł kandydat Prawa i Sprawiedliwości Andrzej Duda (53%). Dla porównania, druga w sondażach Małgorzata Kidawa – Błońska notuje blisko dwukrotnie niższy wynik wskaźnika (27%).