Newspoint, firma monitorująca media, wyszukał i przeanalizował materiały internetowe, na temat kandydatów na prezydenta w ostatnim miesiącu (16 maja – 15 czerwca), które pojawiły się w kontekście zbliżających się wyborów. W ostatnich tygodniach w polskich mediach zdecydowanie dominuje temat kampanii wyborczej, która znajduje się już na ostatniej prostej.  

Za sprawą nagłych zwrotów akcji w bieżącym wyścigu o fotel prezydenta, czyli kryzysu epidemicznego i niejasnych działań w sprawie organizacji ostatecznego terminu wyborów oraz dołączeniu nowego kandydata, ciekawe przedstawia się zainteresowanie Internautów obecnym etapem kampanii wyborczej. 

Najczęściej wzmiankowanym politykiem ostatnich tygodni był Andrzej Duda. Opinie na temat obecnego prezydenta w badanym okresie stanowiły 36% wszystkich informacji, które pojawiły się w kontekście bieżących wydarzeń. Równie dużo pisało się o kontrkandydacie z Koalicji Obywatelskiej Rafale Trzaskowskim (34%). Pozostali kandydaci absorbowali istotnie mniej uwagi polskich internautów. Trzecim najczęściej komentowanym pretendentem o najwyższy urząd był Szymon Hołownia (10%) a tuż za nim uplasowali się Władysław Kosiniak – Kamysz z PSL (8%)  Robert Biedroń (8%) oraz Krzysztof Bosak (5%) 

Biorąc pod uwagę współczynnik popularności, czyli rodzaj zaangażowania fanów mierzony liczbą polubień, komentarzy i udostępnień wpisów odnoszących się do danego kandydata najlepiej wypadł obecny prezydent Warszawy, Rafał Trzaskowski. Kandydat Prawa i Sprawiedliwości Andrzej Duda traci w tym zestawieniu (41%). Pozostali kandydaci notują zaledwie kilkuprocentowe wyniki, wskazując, że w ostatecznym starciu liczą się prawdopodobnie tylko kandydaci dwóch największych partii.