Tomek_Baran
dr Tomasz Baran
Ekspert ds. badań opinii i rynku
Uniwersytet Warszawski, Wydział Psychologii

Tylko 18% dorosłych Polaków jest zdania, że miniserial satyryczny „Ucho prezesa” ociepla wizerunek partii Prawo i Sprawiedliwość, a niemal połowa jest przeciwnego zdania (47%) – wynika z badania przeprowadzonego na panelu Ariadna dla serwisu ciekaweliczby.pl

1

Ponadto zdaniem większości badanych (53%) „Ucho prezesa” ma negatywny wpływ na wizerunek rządu Zjednoczonej Prawicy kierowanej przez Beatę Szydło, a przeciwnego zdania jest zaledwie 11%.

2

Niemal analogicznie oceniany jest wpływ „Ucha prezesa” na wizerunek Jarosława Kaczyńskiego – 47% dostrzega wpływ negatywny, a tylko 13% pozytywny.

3

Miniserial „Ucho prezesa” jest znany przeważającej części dorosłych Polaków jacy wzięli udział w badaniu (62%), z czego większość (55%) ma do niego stosunek pozytywny, a negatywny tylko 12%. Najwięcej entuzjastów „Ucha prezesa” jest poza elektoratem obozu rządzącego – wśród zwolenników Platformy Obywatelskiej (84%), Kukiz15 (71%) i Nowoczesnej (69%). Choć nie brakuje ich też wśród wyborców PiS (43%).

4

 

Nie da się twierdzić, że „Ucho prezesa” mogło ocieplić wizerunek PiS lub w jakikolwiek sposób przysłużyło się obozowi rządzącemu. A jeśli już to na takiej zasadzie jak reklama pewnej marki samochodów z hasłem „Niemiecka precyzja – hiszpański temperament”, które zostało przez konsumentów sparafrazowane na „Hiszpańską precyzję i niemiecki temperament.

 

Nota metodologiczna. Badanie przeprowadzone na panelu Ariadna dla serwisu ciekaweliczby.pl Próba ogólnopolska N=1086 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji: 5-9 maja 2017.

pre-doc-graph-256