Koniec wakacji będzie oznaczał wrzucenie kolejnego biegu w rozpędzających się kampanijnych machinach. O czym powinni mówić kandydaci? W badaniu dla WP faworyt jest jeden.

Każda kampania wyborcza to lawina tematów, którymi politycy próbują zainteresować wyborców. Liczą, że wszyscy będą rozmawiać o kwestii, która jest korzystna dla nich, za to cicho będzie o sprawie, na którą nie mają dobrego pomysłu. Taką jest niewątpliwie służba zdrowia – jest nieustannie reformowana przez kolejne rządy, ale kolejki do lekarzy nadal rosną, a szpitale nadal są zadłużone. Dlatego politycy, szczególnie rządzący, woleliby nie skupiać się na tej kwestii w kampanii.

Tymczasem, jak wynika z przeprowadzonego dla WP badania na panelu Ariadna, to właśnie „poprawa jakości służby zdrowia” jest najważniejszym tematem kampanii. Wskazało go 69 proc. respondentów (każdy mógł wskazać 3 tematy z listy). Kolejne zadanie dla polityków? Obniżka podatków – wskazało na nią 56 proc. respondentów. To dwa główne tematy, jedyne, na które wskazała ponad połowa uczestników badania. Na trzecim miejscu postawiono walkę z korupcją. Temat, który był głównym motywem kampanii w 2007 r., dzisiaj za ważny uznaje 34 proc. badanych.

Cały artykuł >>>

Badanie dla Wirtualnej Polski na panelu Ariadna. Próba ogólnopolska licząca N=1036 osób w wieku od 18 lat wzwyż. Struktura próby dobrana wg reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Metoda: CAWI. Termin realizacji: 16 – 20 sierpnia 2019 roku.