Robert_Stalmach
dr Robert Stalmach
Prezes Zarządu NewsPoint
(www.newspoint.pl)

 

[1.04.2015]

Z badania przeprowadzonego przez Newspoint w dniach 17.03.2015 – 30.03.2015 wynika, że największą liczbę publikacji w Internecie ponownie odnotował Bronisław Komorowski. Jednocześnie odsetek komentarzy negatywnych na temat obecnego prezydenta jest największy i wynosi 27,2% a  pozytywnych najmniejszy  – 7,2% (spadek o 3,4 pkt% w porównaniu do poprzednich dwóch tygodni).

Również bez zmian, na drugim miejscu, plasuje się Andrzej Duda. W badanym okresie liczba publikacji na jego temat wzrosła o 7%, a wydźwięk wypowiedzi kształtuje się na podobnym poziomie jak dla Bronisława Komorowskiego (pozytywny 9,8%, negatywny – 24,8%).

Tych dwóch kandydatów popieranych przez największe partie wzbudza najwięcej negatywnych emocji, co tylko potwierdza dwubiegunowość polskiej sceny politycznej i polaryzację nastrojów pomiędzy zwolennikami PiS i PO.

newspoint_glowna_kandydaci_marzec_2

Trzecie miejsce pod względem liczby komentarzy należy do Janusza Korwina – Mikke, który w drugiej połowie marca zanotował 20% wzrost liczby wzmianek na swój temat. Wydźwięk materiałów na jego temat nie uległ diametralnym zmianom. Tuż poza podium znalazł się charyzmatyczny muzyk Paweł Kukiz zaliczając aż 51%  wzrost liczby publikacji. Istotny wzrost zainteresowania internautów odnotowali również Adam Jarubas (32%) oraz Jacek Wilk (55%!). Ten ostatni zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurentów jeśli chodzi o liczbę wzmianek o charakterze pozytywnym; przez ostatnie dwa tygodnie wzrosła ona aż o 9,6 pkt%!

Janusz Palikot odnotował aż 32% spadek liczby publikacji na swój temat, jednak znacząco zmienił się wydźwięk wypowiedzi: odsetek pozytywnych wzrósł o 6 pkt% a negatywnych zmalał aż o 9,8 pkt%. Jedyna kobieta, która walczy o fotel prezydenta (postanowiło więcej, ale nie udało im się zebrać podpisów) – Magdalena Ogórek nie wzbudziła w drugiej połowie marca tylu emocji wśród internautów co główni rywale. Liczba materiałów na jej temat nieznacznie spadła (o 4%), a proporcje pod względem wydźwięku publikacji kształtują się na podobnym poziomie, jak w poprzednio badanym okresie.

Zobacz inne artykuły >>>

.

2 Responses to “Kandydaci na prezydenta versus internauci”




  1. Cixi

    To nie jest żaden sondaż tylko monitoring komentarzy w internecie. Trzeba czytać ze zrozumieniem