Newspoint, firma monitorująca media, wyszukał i przeanalizował materiały internetowe, na temat kandydatów na prezydenta w ostatnim miesiącu (1-31 marca), które pojawiły się w kontekście zaplanowanych na maj wyborów. W ostatnich tygodniach w mediach na całym świecie dominuje temat epidemii koronawirusa, w Polsce epidemia ma dodatkowy wymiar polityczny związany z możliwą zmianą terminu nadchodzących wyborów prezydenckich i postawy kandydatów w trakcie bezprecedensowego kryzysu. 

Za sprawą ważnych dla kraju wydarzeń, czyli kryzysu i działań rządu w sprawie epidemii koronawirusa najczęściej wzmiankowanym politykiem w wyścigu o fotel prezydenta był Andrzej Duda. Opinie na temat obecnego prezydenta w badanym okresie stanowiły 44% wszystkich informacji, które pojawiły się w kontekście ostatnich wydarzeń. Dużo mniej pisało się o kontrkandydatce z Kolacji Obywatelskiej Małgorzacie Kidawie – Błońskiej (22%). Pozostali kandydaci absorbowali istotnie mniej uwagi polskich internautów. Trzecim najczęściej komentowanym politykiem był Władysław Kosiniak – Kamysz z PSL (10%) a tuż za nim uplasowali się Robert Biedroń (9%), Krzysztof Bosak (9%) oraz Szymon Hołownia (6%). 

Biorąc pod uwagę współczynnik popularności, czyli rodzaj zaangażowania fanów mierzony liczbą polubień, komentarzy i udostępnień wpisów odnoszących się do danego kandydata najlepiej wypadł kandydat Prawa i Sprawiedliwości Andrzej Duda (51%) choć to spadek o -2pp. Druga w sondażach Małgorzata Kidawa – Błońska uzyskuje ponad dwukrotnie niższy wynik (24%) i notuje spadek wskaźnika z miesiąca na miesiąc (-3pp). Natomiast istotny wzrost notuje kandydat niezależny Szymon Hołownia (+4pp)