Mateusz_Puszczynski
Mateusz Puszczyński
Ekspert w dziedzinie mediów społecznościowych
współwłaściciel agencji Hello Social hellosocial.pl

.

[4.XII.2014]

Za nami gorący wyborczy miesiąc. Politycy dwoili się i troili, żeby do wyborców dotrzeć z komunikatem, przekonać do swoich racji i zdobyć ich głosy. Robili to jednak głównie w przestrzeni, którą znają najlepiej, czyli w offline. Internet i media społecznościowe dla polityków to, jak wskazują badania i moje własne obserwacje, cały czas ziemia nieznana.

Kampania samorządowa nie odbiła się w znaczący sposób na wynikach raportu Fanpage Trends. Wciąż na czele stawki są Kongres Nowej Prawicy i jego liderzy, choć nie dominują oni komunikacji na Facebooku w taki sposób, jak jeszcze kilka miesięcy temu.

Jedyną znaczącą zmianą w kontekście wyborów samorządowych jest pojawienie się wysoko w statystykach Hanny Gronkiewicz-Waltz. Prezydent Warszawy na poważnie rozpoczęła komunikację w mediach społecznościowych w roku 2013 w obliczu groźby odwołania jej w referendum. Wcześniej jej obecność w social media była raczej symboliczna. Nie sposób nie zauważyć, jak znaczącą ewolucję  przeszła pani Prezydent w tym obszarze. Świetnym tego podsumowaniem jest jeden z najpopularniejszych facebookowych postów w kategorii Polityka w listopadzie, słynne „Dziękuję bahdzo”.

Ciekawym zjawiskiem jest natomiast gorsza jakość jakoś tego, co w raporcie nazwano obsługą klienta. Czyli w tym konkretnym przypadku niska reaktywność na zapytania potencjalnych wyborców. I to u polityków, którzy słusznie cieszą się dobrą opinią w mediach społecznościowych jak choćby Paweł Adamowicz.

pl_activity_index pl_liczba_aktywnosci pl_liczba_followers pl_liczba_wspomnien pl_top_posts_gender

Więcej informacji: http://www.sotrender.pl/trends/facebook/reports/201411/categories

Zobacz inne artykuły >>>

Trackbacks/Pingbacks

  1.  generic viagra
  2.  rolex knockoff watches
  3.  Brazilian Virgin Hair